Olimp High Endu :: AriniAudio
AriniAudio in English
Bezpośrednie porównanie wzmacniaczy: Gryphon Antileon i Diablo

W Jakiej Klasie Wzmacniacz?
Bezpośrednie Porównanie i Analiza Techniczna
The Gryphon Antileon i The Gryphon Diablo

W jakiej klasie powinien pracować wzmacniacz audio: Czystej klasie A, czy A/B? Analiza właściwości i porównanie: Gryphon Antileon i Gryphon Diablo. Dwa drogie i wyrafinowane technicznie wzmacniacze. Czym się charakteryzują i jaki wzmacniacz wybrać do dużych zestawów głośnikowych, a jaki będzie lepszy do monitorów w małym pomieszczeniu? Dwa solidne wzmacniacze tej samej firmy o zupełnie odmiennych właściwościach w dobrze przygotowanym i budowanym przez wiele lat, wyrafinowanym systemie audio:

Dwa wzmacniacze budzące skrajne emocje

Czysta klasa "A". Klasa mieszana "AB". Wyjaśnię Ci jak naprawdę to działa. Praktycznie i bez nadmiernego wnikania w elektronikę. Dobrze to wiedzieć, jeśli naprawdę chcesz wycisnąć maksymalne rezultaty ze swoich zestawów głośnikowych.

The Gryphon Antileon - 100% klasy A
Znakomity wzmacniacz, któremu jednak sporo brakuje

Jeśli nie chcesz ani lampy, ani normalnego wzmacniacza to pewnie zastanawiasz się nad piecem w czystej klasie A. Antileon to gigantyczny wzmacniacz o zawrotnej mocy. Punkt pracy tranzystorów stopnia końcowego oraz ich ilość powodują, ze kondensatory gotują się w temperaturze 60 st. To oznacza, ze musisz wymienić wszystkie elektrolity raz na kilka lat.

Czysta klasa A

Jak gra? Jak dobrze podpicowany wzmacniacz lampowy. Brzmienie Antileona jest bardzo specyficzne. Ciepłe i ograniczone na skrajach. Pozostałe aspekty są OK. Brak należytej rezerwy prądowej powoduje, ze wyraźnie brakuje najniższego basu, a i góra jest mocno obcięta. Wzmacniacz nie wysterowuje prawidłowo kolumn, co wyraźnie ogranicza dynamikę przekazu muzycznego. Podczas słuchania gęstych, szybkich i najmocniejszych fragmentów utworu, pasmo ulega zauważalnej kompresji i obraz dźwiękowy chwilowo zamazuje się. Jest to wyraźnie odczuwalne.

The Gryphon Antileon - klasa mieszana A/B
Inny punkt pracy - "tylko" 50% klasy A

Antielon posiada możliwość ustawienia procentowego udziału klasy A. Fajny bajer. Ustawienie 100% to nie jedyna opcja warta sprawdzenia. Pewnie zastanawiasz się teraz jakie zmiany zachodzą w brzmieniu po przełączeniu na tryb klasy mieszanej 50/50?

Proszę bardzo:

W tym ustawieniu poszerza się zakres kontroli nad dźwiękiem. Pasmo rozbudowuje się lekko w górę i w stronę niskich rejestrów. Dochodzi trochę najniższego basu. Przyznam, że nie są to duże zmiany. Są też dość trudne do określenia, ponieważ dźwięk w tym ustawieniu zyskuje dokładniejszy, bardziej konturowy obrys. Odpowiada za to zwiększona ilość średnicy. To może wprowadzić w błąd.

Podsumowując, pasmo lekko się poszerza, brzmienie pogłębia i zyskuje na dynamice, ale jednocześnie zwiększa się twardość dźwięku.

Dziwne. Nie tego oczekiwałem, ale wulkanu energii, połączonego z detalami, niesamowitą górą i eteryczną przestrzenią.

Wprawdzie zakres kontroli nad głośnikami zwiększa się, ale nie są to duże zmiany. Z głośnikami Sonus Faber Amati Futura pasmo nadal pozostaje ograniczone, a do tego gdzieś znika miękkość i subtelność słyszana z trybu czystej klasy A. Nie pies, nie wydra.

The Gryphon Diablo
Znakomity wzmacniacz, który trzeba umieć ujeździć

Diablo to zupełnie inna bajka. Jest prawie czterokrotnie tańszy, ale jego budowa jest uzasadniona technicznie. Wygląda trochę dziwacznie, ale można to polubić. Antileon też piękny nie jest. Jak to High End.

Diablo gra diabelsko: Efekty przemyślanej konstrukcji słychać od pierwszych taktów utworów. Zarówno Focale Utopie, jak i głośniki Sonus Faber Amati, zagrały swoim pełnym pasmem. Zwiększenie zakresu kontroli nad instrumentami jest oczywiste. Zróżnicowanie dźwięków jest zupełnie inne. W najgorętszych momentach nagrania ten wzmacniacz nadal robi z kolumnami co zechce. Poziom wysterowania pełny i świetna dynamika.

Brzmienie jest jednak lekko nieokrzesane i zbyt dosadne. Jeszcze jeden krok w tym kierunku i powiedziałbym, ze wulgarne. Ale nie: Ktoś stroił ten wzmacniacz bardzo umiejętnie, a pewne nieumiarkowanie było zaplanowane z góry.

Nie mam większych uwag co do pasma przenoszenia, a brak kultury wynika z charakteru tonalnego: Najniższy bas jest lekko podkreślony. Średnica wychodzi do przodu. Góra pasma jest wspaniała. Bardzo czytelna i dokładna, ale podana w elegancki sposób. Przestrzeń znakomita i nieograniczona.

Ten wzmacniacz potrzebuje odpowiedniego systemu, np. z Sonus Faber Amati. Przyda się też idealnie dopasowane okablowanie, np. z serii Individual (tu będzie pasowało najlepsze wykonanie: Ultimate). Skoryguje to ostatnie niuanse, wygładzi i doszlifuje brzmienie.

Podsumowanie

Oba wzmacniacze są świetne i obu można użyć do budowy wspaniale brzmiącego systemu, np. takiego jak ten: Ultra high endowy system stereo. Antileon (czysta klasa A) nadaje się do napędzana jasnych monitorów w małych pomieszczeniach.

Diablo to wzmacniacz wybitnie dobry, wręcz znakomity. Trzeba umiejętnie wpasować go w system i odpowiednio złagodzić jego charakter. W przypadku prawidłowej implementacji obu wzmacniaczy rezultaty mogą dać diabelską satysfakcję.

To Niesłychane! Polecam Tutaj:

Precyzyjnie Strojone Audio :: Individual

Copyright ©  AriniAudio & Individual  od 2009 roku

Prawa Zastrzeżone - Rights Reserved