Olimp High Endu :: AriniAudio
Bezlitosny Sędzia Wzmacniaczy :: iFi Audio Pro iCAN

iFi Audio Pro iCAN
Profesjonalny i Wyrafinowany
Studyjny Wzmacniacz Do Słuchawek i Przedwzmacniacz

Bezlitosny sędzia wzmacniaczy i dzieło sztuki.

Orgazmicznie wspaniały i urzekający. Prawdziwy i romantyczny.

Fenomenalnie przestrzenny. Technicznie doskonały,

a do tego naprawdę konfigurowalny.

Istotny element w moim studio.

AriniAudio

W moim systemie odniesienia wzmacniacz iFi Audio Pro iCAN jest idealnym partnerem zarówno dla interfejsu masteringowego RME Fireface UFX II, odtwarzacza Eximus CD 10 jak i końcówki mocy Wadia a315 dla głośników. Cały system odniesienia opisany jest tutaj.

Ogólne Spostrzeżenia
Tranzystor / Tryby Domyślne

Brzmienie interfejsu RME (jako odniesienia) jest bardziej schludne, minimalnie dokładniej narysowane i trochę bardziej swobodne.

RME jako źródło wraz z Pro iCANem daje dźwięk pełniejszy i lepiej nasycony. Pro iCAN z Eximusem jest to uczta dla melomana lubiącego wsłuchiwać się w niuanse w niuansach oraz ceniącego subtelności przestrzeni.

Pro iCAN jako przedwzmacniacz do końcówki mocy Wadii to rzetelny partner oferujący niezwykle równy tonalnie, precyzyjny i mocny sygnał. Idealne wysterowanie.

W każdym wariancie w moim studio brzmienie jest doskonale ułożone, równe i nie akcentuje żadnego podzakresu kosztem innego. To referencja, na której można polegać, a przy tym słuchanie muzyki to prawdziwa uczta dla zmysłów.

Wspólne Wnioski z Odsłuchów i Porównań
iFi Audio Pro iCAN

  1. Wokale i instrumenty są naturalne. Sybilanty czyste, wyraźne i prawidłowe. Góra czytelna i treściwa.
  2. Wybrzmienia należą do krótkich, ale biorąc pod uwagę oszałamiającą szybkość narastania dźwięku, to odejście zachowuje prawidłowe proporcje. Muzyka ma właściwy oddech, chociaż jest tendencja do skracania dystansu.
  3. Dokładność obrysu dźwięku w połączeniu z jego fizjologicznym wypełnieniem zwalają z nóg. Dynamika wydaje się nie mieć granic.
  4. Bas jest zarówno potężny, jak i neutralny.
  5. Pisanie o kontroli nie ma żadnego sensu - To zasługa tego wzmacniacza.

Możliwości Konfigurowania Wzmacniacza

Możliwości konfigurowania wzmacniacza traktuję jako wartość dodatkową. W moim systemie nie ma potrzeby ich stosowania. Jednak w przypadku gorzej zrealizowanych albumów i dla urozmaicenia, stosuję:

  1. Tryby lampowe jako środek zaradczy na suchość i brak średnicy.
  2. Kompensację basu jako remedium na bezbasowie lub słaby drive utworów.
  3. Tryby prezentacji przestrzeni w razie źle oddanych przesunięć fazowych realizacji (przełączanie nie wpływa na postać tonalną, zmieniają się tylko relacje przestrzenne).

Technicznie Perfekcyjne Urządzenie

Wzmacniacz realizuje nie tylko zmienne operacje na impedancjach i częstotliwościach rezonansowych, ale również na kącie fazowym. Wszystko to tylko i wyłącznie w domenie analogowej, dzięki przełączalnym obwodom. Jest to absolutny majstersztyk, dzieło sztuki inżynierskiej i kamień milowy w technice audio.

Do tego mamy jeszcze do wyboru 2 tryby lampowe, specjalne wyjście na monitory dokanałowe. To wszystko ma swoją odrębną wersję przy stosowaniu jako preamp na głośniki. To niesłychane!

Wnioski Końcowe

  1. Niezastąpiony w pracy w studio.
  2. Niebezpiecznie urzekający uwodziciel i złodziej czasu.

Mam tylko nadzieję, że kondycjoner AriniAudio SpectrAl Imperial, którym go zasilam, jest godnym partnerem. Po wpięciu Pro iCANa w wyjście zasilające Reference następuje dalsza poprawa o ponad 1,5 klasy, więc chyba jest OK.

Nie warto przechodzić na baterię, a to wiem od producenta. Wystarczyło przeczytać instrukcję obsługi (niektórzy recenzenci są zbyt oświeceni żeby to zrobić).

Copyright ©  AriniAudio & Individual  od 2009 roku

Prawa Zastrzeżone - Rights Reserved